سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۵۴۳
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۱

فکرشهر: معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: 13 درصد از جمعیت استان بوشهر به بیماری دیابت نوع 2 مبتلا هستند.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، دکتر خواجه ئیان بیان کرد: بیماری دیابت یا قند خون از جمله بیماری هایی است که به عنوان اپیدمی قرن از آن نامبرده می شود و  سه نوع دارد که نوع دوم آن رو به گسترش است.

وی افزود: نوع اول این بیماری جنبه ژنتیکی دارد و فقط 10 درصد افراد به آن مبتلا می شوند، نوع دوم آن بر اثر چاقی و کم تحرکی به وجود می آید و نوع سوم هم مربوط به دوران بارداری است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان تصریح کرد: ابتلا به نوع دوم بیماری دیابت در سال های اخیر سیر صعودی پیدا کرده است و متاسفانه به دلیل تغذیه نامناسب و کم تحرکی، کودکان نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

وی با اشاره به اینکه حدود 150 هزار نفر در استان بوشهر مبتلا به دیابت هستند گفت: متاسفانه با وجود همه اطلاع رسانی ها  مشکل اساسی ما این است که افراد اطلاعی از بیماری خود ندارند و زمانی به مراکز درمانی مراجعه می کنند که عوارض بیماری بر قلب، کلیه، چشم و سایر ارگان های بدن تاثیر گذاشته است.

خواجه ئیان خاطرنشان کرد: یکی از باورهای غلط در مورد دیابت این است که افراد فکر می کنند با مصرف قند و شکر به این بیماری مبتلا می شوند، ولی مشکل اساسی این است که هر غذایی که کالری زیادی داشته باشد و منجر به چاقی شود زمینه ابتلا به دیابت را فراهم می سازد.

وی با بیان اینکه مردم استان بوشهر جایگاه 24 کشوری را در زمینه ابتلا به دیابت دارند افزود: پرخوری، پرنوشی ، ادارار زیاد مخصوصا در شب، لاغر شدن، ضعف و بی حالی و بهبود نیافتن زخم از علائم بیماری قند خون است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر